lauantai 28. huhtikuuta 2012

Hei haloo Google!

Ei kannata ihmetellä jos blogini hiljenevät ja lakkaan vastailemasta sähköpostiini. Blogger siirtyy uuteen systeemiin, tiedot pitäisi päivittää jne, mutta milläs päivität kun Blogger väittää, ettei minulla ole Google-tiliä.

Haloo Google, kyllä minulla on Google-tili ja se on toiminut aivan mukavasti tähän asti. Joten oliko taas pakko ryhtyä korjaamaan jotain mikä ei ole rikki? Mitä ihmeen uusia hienoja ominaisuuksia teillä taas on. Ne eivät kiinnosta minua, eivät varsinkaan, kun niiden saamiseksi joudun taas tutkimaan monimutkaisia ohjesivustojanne ja kryptisiä sähköpostiviestejänne ja tehtyäni kaikki vaaditut manooverit saan kuulla, ettei minulla edelleenkään ole Google-tiliä.

Vanha viisaus tietää, että ei kannata korjata sitä mikä ei ole rikki. Mutta kuka noudattaa enää nykyään tätä ohjetta!

Share/Bookmark

14 kommenttia:

  1. Ihan sama kokemus, mullakaan ei ole Google-tiliä kuulemma... Klikkasin sitten jotakin ongelmanappia ja kas kummaa, heti pääsin sisään tililleni, joka oli toiminut moitteetta siihenkin asti.

    VastaaPoista
  2. Minäkin klikkasin ongelmanappia, mutta ei ole vielä auttanut...

    VastaaPoista
  3. Minä klikkasin Palauta vanhat asetukset -nappia, ja sinnittelen niin kauan kunnes pimenee. Voi olla, että saan tarpeekseni Bloggerista, joka heittää häränpyllyä kuluttajilta kysymättä. Moniko haluaa muutoksia systeemiin, joka toimii hyvin?

    VastaaPoista
  4. Minulla on se ongelma, että minulla on kaksi Google-tiliä, ja niitä ei voi yhdistää.

    Minulle vain ilmoitettiin joskus, että blogini ovat nyt sen ja sen sähköpostin mukaan rekisteröityjä. Se on sähköposti, jota en koskaan käytä. En ole päästä välillä omiin blogeihini: "sinulla ei ole oikeutta..":)

    Minäkin olen ollut kyllästynyut siihen, että Google/Blogger kontrolloi käyttäjiään entistä enemmän.

    Kilpailu käyttäjistä on suuri, siksi muutoksia, mutta ne toimivat päinvastoin, kyllästyttävät, vievät liikaa aikaa.

    VastaaPoista
  5. Bloggerista en tiedä mitään, kun minä vaan luen näitä teidän juttujanne. Mutta sen tiedän, että aika moni asia kannattaa korjata ennen kuin se on rikki: käsilaukun lähes poikki oleva hihna, hiipuneet villasukan pohjat, höllällä oleva nappi, klenksuva silmälasin aisa, reistaava vetoketju, takin/pyyhkeen ripustuslenkki, hameen helma... Ne on tosi paljon helpompi korjata ennen kuin menevät rikki - erityisesti villasukan pohja ja nappi :-)

    VastaaPoista
  6. Häiriöt saattavat johtua siitä, että Blogger on siirtämässä kaikkien blogit uuteen käyttöjärjestelmään. Se vanha onkin jo aikansa elänyt. Uutta käyttöjärjestelmää sai kokeilla lähes vuoden. Kokeilin ja huomasin että tämähän on kätevä. Mulla ei ole ollut siirtymävaiheessa eikä sen jälkeenkään. häiriöitä. Muutokset aiheuttavat vastustusta, aina.

    VastaaPoista
  7. Minä vahingossa klikkasin kokeile nappia ja niin jouduin uuteen kuosiin välittömästi. En saanut vanhaa enää palautettua. Turhaa muuttaa sitä, mikä hyvin toiminut.

    VastaaPoista
  8. Niin, siis jos ette ole tehneet mitään blogger-blogissanne vuoden 2007 jälkeen, niin sitten pitäisi updeitata blogi. Minäkin tappelin, kunnes menin sinne keskustelufoorumille, jossa asia selvitettiin.

    Minulla oli blogi aloitettuna, jonka olin jo ehtinyt unohtaa, siksi sain sen ilmoituksen. Eli rauha vaan, jos bloggailette tälläkin hetkellä.

    VastaaPoista
  9. Aloin käyttää jo kokeiluvaiheessa uutta systeemiä. Vaikka se vanha oli raskaamman näköinen, se toimi joissakin asioissa paremmin kuin tämä nykyinen, joka on tietenkin avara ja kevyt.

    VastaaPoista
  10. Jaaha, eli jos on Johannaa uskominen ja mielelläni uskon, niin taas meni vanha halpaan. Kiitoksia kommenteistanne. Jään odottamaan mitä tapahtuu, katoavatko blogini bittiavaruuteen vai jatkuuko virtuaalivaellukseni. Kiitos kommenteistanne!

    VastaaPoista
  11. Minun usein päivittämäni ja suosittu blogini poistettiin siinä yhteydessä, kun Google ilmoitti, että Google-tililläni on epäilyttävää toimintaa. En päässyt meiliini sisälle enkä blogiini. Sähköpostini sain takaisin lähettämällä tekstarin Googlelle ja pyytämällä avauskoodin kännykkääni, mutta samassa yhteydessä blogini poistettiin eikä sitä koskaan enää palautettu. Maailmalla tätä on jo tapahtunut paljon ja Suomessakin jo monille.

    VastaaPoista
  12. Tässä pitäisi olla selkokielellä, minäkin tästä viimein ymmärsin, mistä on kyse. Heidän sähköpostiviestinsä oli kyllä kaikkea muuta kuin selvä...

    http://knownissues.blogspot.com/

    VastaaPoista
  13. Kirsti, itsekin ihmettelin tuota viestiä, mutta tajusin sitten minäkin, että tuo päivityspyyntö koskee niitä "legacy blogeja", jotka eivät vielä ole yhdistettynä Googlen tiliin, vaan ovat olleet käyttämättömiä jo vuodesta 2007, eli niihin ei ole sen jälkeen kirjauduttu. Nythän kaikki tällä hetkellä toimivat blogit on jo monta vuotta sitten yhdistetty Googleen (muuten niitä ei voisi päivittää), eli ilmoitus koskee vain jotain ikivanhaa blogia, jonka on esim. luonut testimielessä silloin kun vasta aloitteli bloggaamista.

    Tästä minä sen ainakin hiffasin: Legacy Account FAQ

    VastaaPoista
  14. Ok, kiitos tiedosta. Pakko uskoa, ettei ole suurta hätää!

    VastaaPoista

Kerro mitä mielessä!