tiistai 20. tammikuuta 2015

Miten saat ystäviä, menestystä, vaikutusvaltaa

tai joku vastaava opus kannattaisi kirjoittaa, jos haluaisi lyödä rahoiksi.

Jotenkin koen, että maailma on hajonnut jalkojeni alla jossain vaiheessa ja se on tapahtunut tässä ihan viime vuosien aikana. Esimerkiksi Emma-sarjani on ihan järkyttävän vanhanaikainen, vaikka se on ilmestynyt 2000-luvulla. Se oli kohtuullisen suosittukin aikanaan, mutta nyt koen kadottaneeni kontaktin tämän ajan ihmisiin. Olihan se kontakti Emmaakin kirjoittaessani ohut, mutta jonkinlaisella ohuella langalla olin kuitenkin kiinni ajan ilmiöissä.

Kuuntele sydämesi ääntä, tee mitä sydän sanoo, näinhän ihmisiä aina neuvotaan. Minä olen tehnyt niin ja mitä on tapahtunut. Olen lopettanut lehtien lukemisen, television katselun ja radion kuuntelun. Joitakin kirjoja luen, mutta hitaasti ja vaivalloisesti. Käytän huomattavan paljon aikaa harrastuksiin, joista ei oikein voi ääneen puhua muuten kuin valikoidussa seurassa.

Kilpirauhasvaivoistani avauduttuani huomasin millaisella innostuksella ihmiset ottivat kantaa vaivoihini. Hyvinvointiala, kas se on päivän sana. Miten voisin kirjoittaa hyvinvointiromaanin? En tiedä, olen juuttunut Oriveden Lepraan.

Share/Bookmark

2 kommenttia:

  1. Luulin, että olen ainoa, jonka kiinnostus lehtiin, televisioon ja radioon (ja jopa verkkoon) on hiipunut. Radio Vegalla on iltaisin käypä annos: tosilyhyet uutiset ja pitkä sää. Kirjoja en juuri ole lukenut yli 10 vuoteen, ainakaan bestsellereitä. Entä jos tämä on normaalia, mutta porukka ei uskalla tunnustaa?

    VastaaPoista
  2. Ovatko ihmiset alkaneet tehdä jotain itse sen sijaan, että katselevat ja kuuntelevat ja lukevat sitä mitä jotkut muut tekevät? En tiedä. Elämme kiinnostavia aikoja:-)

    VastaaPoista

Kerro mitä mielessä!