torstai 16. huhtikuuta 2015

No hengissä joo, se on hiinä ja hiinä

Olen kaksi viikkoa yötä päivää tehnyt pientä kirjaa Hemmingistä.

Hei keksinkö minä nyt nimen: Pieni kirja Hemmingistä. Vai onko se liian vaatimaton.

Olen Birgitta Klockarsin väitöskirjasta Biskop Hemming av Åbo poiminut oleelliset faktat ja kääntänyt niitä jollakin tavalla nykyihmisen kielelle. Olen myös piirtänyt kuvia. Blogin uusi hieno ilmekin on sieltä peräisin. Kuvassa siis näkyy noiden tyyppien keskellä, joista en oikein tiedä ketä ne ovat, messupalvelijoitako vai jotain luostariveljiä. Joka tapauksessa heidän takaansa häämöttää Hemmingin kuuluisa relikvaario.

Ei tällaisista jutuista varmaan paljon kannata täällä blogissa huudella.

Väliajat, jos sellaisia on, luen kirjoittajien käsikirjoituksia ja kommentoin niitä. Mutta kävin vain päivittämässä, ettei ihan kuolleeksi luulla. Vaikka mitä väliä silläkään olisi jos luultaisiin kuolleeksi.

Share/Bookmark

4 kommenttia:

  1. "Pieni kirja Hemmingistä" kuulostaa kyllä kivalta nimeltä. Jos siis sisältöön sopii :)

    VastaaPoista
  2. Sopiihan se. Täytyy ehkä ehdottaa tuota. Kansikuvakin pitäisi tehdä.

    VastaaPoista
  3. Minua ei kukaan luulisi kuolleeksi, koska ei ole potentiaalisia luulijoita.

    VastaaPoista

Kerro mitä mielessä!