perjantai 15. toukokuuta 2009

Ylpeys kävi taas lankeemuksen edellä

Mainostan tässä paria kotisivua, jotka olen tehnyt webdesignerin ammattitutkintoon liittyen. Eli näytin ns. ammattitaitoni Salmen muistilapulla. Tällä Portfoliosivustolla selvitän, mitä kaikkea sivuston tekemiseen liittyi.

Sain kehuja omaleimaisuudestani ja värimaailmoistani, mutta yksi raadin jäsen ilmoitti pitävänsä minua ylimielisenä, koska olin allekirjoittanut tutkintoon liittyvän feikkitarjouksen kirjaimilla xxx. Olisi pitänyt laittaa oma nimi. Jos hän saisi tällaisen tarjouksen, se menisi roskiin. En myöskään ollut käyttänyt tarjouksessa valmista asiakirjamallia, hänestä se osoitti ylimielisyyttä ja välinpitämättömyyttä. Sitten kysyttiin onko minulla eurocv mukana. Vahvistin epäilykset ylimielisyydestä ja välinpitämättömyydestä kaivamalla taskusta ruttuisen paperin, jonka olin sattumalta löytänyt reppuni pohjalta jokin aika sitten. Eurocv oli teetetty koulussa vuosi sitten, ja olin kuvitellut asian olevan sillä kuitattu, vaan ei, nyt cv olisi pitänyt olla mukana siistinä ja esittelykelpoisena. Paria naista nauratti kun ojensin heille ryppyisen paperin, jossa oli englanninopettajan tekemät punakynäkorjaukset. Minua ylimielisyydestä moittinut mies ei osoittanut leppymisen merkkejä.

Saattaa olla, että ammattitutkinto siis lopulta kaatuu minun ylimielisyyteeni, sillä tunnustan, en jaksa olla kiinnostunut asiakirjamalleista, enkä euroceeveistä. Pitäisi varmaan olla ja lupasinkin tutkintoraadille, että pakon edessä teen täydellisen eurocv:n ja mikäli joskus teen oikean tarjouksen, minä allekirjoitan omalla nimelläni, en pistämällä perään xxx

klo:11.37

Juuri saamani tiedon mukaan näyttötutkintoni viimeinenkin osuus on hyväksytty. Puolentoista vuoden puserrus päätöksessä ja olen valmis wbdesigner. Jihuu, vähänkö olen nyt reteä.

Share/Bookmark

16 kommenttia:

  1. Voi jestas sentään! Tuommoinen nipottaminen pistää jo miettimään onko niillä arvioijilla joku nuputus- tai reputuskiintiö, johon tarpeeksi monta kokelasta täytyy sovittaa.

    VastaaPoista
  2. Minäkin vähän ihmettelin sitä, varsinkin kun ottaa huomioon että kyllä noista mun aikaansaannoksistani löytyy ihan aiheellistakin huomautettavaa. Itse pystyn suoralta kädeltä luettelemaan vaikka kuinka monta virhettä ja puutetta.

    VastaaPoista
  3. Onnittelut täältäkin!
    Mukava, kun käytät omia piirroksiasi.

    VastaaPoista
  4. Onnea ammatin johdosta :)

    Tarjoatko valmistujaiskahveita joskus?

    VastaaPoista
  5. No enpä ole tämän hässäkän aikana ehtinyt kahveja ajatella, mutta mikä ettei, palataan asiaan:-)

    VastaaPoista
  6. No, sillä tavalla ! Onnea ja menestystä uudessa(kin) ammatissa.

    VastaaPoista
  7. Onnittelut valmistumisesta! Mitä seuraavaksi?

    VastaaPoista
  8. Kiitos kiitos Päivi ja Teemu:-) Ai mitäkö seuraavaksi. No kai pitäisi hankkia sitä ammattitaitoa, että olisi tutkintonimikkeensä veroinen.

    VastaaPoista
  9. Lentsu toivottaa lapjon, siis paljon onnea ja menestytä uudella alalla!!

    VastaaPoista
  10. Onnea! Onnistua näyttökokeessa! Ei huono!

    tv
    Kai

    VastaaPoista

Kerro mitä mielessä!