lauantai 25. syyskuuta 2010

Tulkaa tsiigaan meitsii messuille!

Markkinointiviestin tässä välissä osuuttani Turun kirjamessuihin. Perjantaina olen ensin Kariston nuortenkirjatuokiossa Fiore-lavalla puoli yhdeltätoista. Sen jälkeen olen hetken tavattavissa Kansallisen kirjakaupan osastolla kollegojeni Kirsti Kurosen ja Anneli Kannon kera. Sieltä riennän Kirjavakkaan Topeliuksen koulun oppilaiden haastateltavaksi.

Jos selviän oppilaista hengissä, suuntaan Scifi- ja fantsu Turussa osastolle sohvalle keskustelemaan ainakin entisen kirjoituskurssilaiseni Katin kanssa ties mistä. Tai siis onhan minusta nyt kovaa kyytiä tulossa fantasiakirjailija, koska Reetassakin on fantasiaa, ja ensi syksynä ilmestyvä Eksyneet näkevät unia on sitten puhdasverinen, joskin tietysti täysin omaleimainen fantasiaromaani. (Olisiko kirjailijan sivumennen mahdollista joskus kuvata omaa teostaan toteamalla, että se on tusinatavaraa, kiireessä sutaistu ilman ainuttakaan omaleimaista oivallusta? )

Scifi- ja fantsu osastolta riennän vielä Nuorisokirjailijoiden osastolle lyhyeen tuokioon noin yhdeltä. Ja siinähän se sitten onkin minun perjantaini paketissa.

Sunnuntaina olen Turku-lavalla Heikki Palmun kanssa, eikä minulla silloin muuta ohjelmaa olekaan. Sunnuntaihin olen varautunut lukemalla Heikki Palmua, tarkemmin sanoen hänen uutuuskirjansa Suomen kirkon tulevaisuus?

Share/Bookmark

10 kommenttia:

  1. Aion luudailla siellä pejantaina, et tziigaan varmaan teitsiikin, Mary Coughlan on Fiore-lavalla 13:50, tziigan häntä ainakin, mut sii juu tuu.

    VastaaPoista
  2. Olin jo miltei päättänyt, että jätän kirjamessut väliin, mutta nyt rupesin empimään.

    Jos sinut tapaa messuilla, kiusaus tulla katsomaan ja kuuntelemaan sinua voi käydä ylivoimaiseksi vastustaa. Joko perjantaina tai sunnuntaina siis. :)

    En lupaa olla vilkuttamatta, huutelematta lavan reunalla kannustushuutoja ja käyttäytymättä muutenkin ääliömäisen fanin tapaan. ;)

    VastaaPoista
  3. Olis kyllä ihana saada ääliömäisiä faneja lavan reunalle;-)

    VastaaPoista
  4. Mä tulen varmaan kanssa lavan juurelle räikkää pyörittämään ;)

    VastaaPoista
  5. Jokohan Reetta kohta ilmestyy kirjakaupojen hyllyihin? Kävin tänään kyselemässä yhdessä Suomalaisessa eikä vielä ollut kuin tilattavana kirjana. Tilasin - olen onnistuneesti saanut tartutettua yhdeksänvuotiaaseeni viehtymyksen historiallisiin lastenkirjoihin. Luotan Reetan olevan varma tapaus hänelle. :-)

    VastaaPoista
  6. Painoksen kanssa on ollut jotain hässäkkää, se on voinut viivyttää kauppoihin tuloa jossain. Täällä Turussa niitä jo oli. Toivottavasti kirja uppoaa tyttäreesi, vaikka se ei kyllä tapahdu historiassa, vaan nykyajassa. Historialliset henkilöt vain osallistuvat haamuina Reetan seikkailuun.

    VastaaPoista
  7. Joo, olen lukenut taustatiedot, mutta historialliset hahmot ovat riittävän historiallisia mielestäni. :-)

    VastaaPoista

Kerro mitä mielessä!