perjantai 17. heinäkuuta 2015

Älä pengo mun reppua!

No menköön Tampere tähän perään. Siitä jäi mieleen hyvinvoivilta näyttävät nuoret, jotka istuskelivat kadulla porukassa ja pitelivät kylttiä johon oli raapustettu, anna lantti kaljaan tms. Näyttivät ihan kotomaan kansalaisilta, maamme nuorilta toivoilta. Jälkeen päin harmitti, etten pysähtynyt juttelemaan, mutta matkaseurueeni kiirehti eteenpäin, ei ollut edes huomannut näitä tyyppejä ja minun piti pysyä perässä.

Kari Peitsamo esiintyi Tammerfestissä keskustorilla. Piti mennä häntä kuuntelemaan, mutta jouduin turvanaisen tarkastukseen. Minulla oli siis sellainen pieni rinkka selässä. Keski-ikäinen kun kotimaanmatkailee, niin sillä pitää olla mukana jos jonkinlaista varustusta, ymmärrätte varmaan. Ja turvanainen siis sanoi, että kurkataanpas vähän sinne reppuun. Pysähdyin äimistyneenä. No siis ymmärrän kyllä, että maailma on vaarallinen ja ihmiset petollisia, mutta omasta näkökulmasta tilanne oli vähän hassahtava. Minulla maallinen omaisuus repussa jossa on parikymmentä läppää taskua ja hutlaaria, on vetoketjuja, nyörejä ja klemmareita.  Lisäksi reppu on oikein tehty niin, että taskuvarkaan on mahdollisimman vaikea päästä sinne penkomaan. Mutta turvanainen alkoi sitten availla reppuni nyörejä päästäkseen penkomaan likaisia alusvaatteitani. Ja minulle tuli yhtäkkiä semmoinen olo, että sanoin seurueelleni onko tämä tuon konsertin arvoista? Ja seurueeni sanoi, että ei oikeastaan. Me lähdimme ja siinä oli minun Kari Peitsamo konserttini. Tosin me kuuntelimme sitä sitten teatteriravintolan terassilta, joka oli siinä ihan vieressä. Jostain syystä siellä ei kukaan tullut penkomaan minun reppuani.

Tämä ei varsinaisesti ollut kannanotto turvatarkastuksiin sen paremmin kuin Kari Peitsamon musiikkiin, huomasinpa vain, että tässä iässä on erityisen vastenmielistä jos omaa reppua penkoo joku vieras.

Share/Bookmark

5 kommenttia:

  1. Ei ne välttämättä vaaroja etsineet, etsivät viinoja :) Terassilla on anniskeluluvat, siellä ei ole niin tiukkaa...

    VastaaPoista
  2. Niin varmaan viinaa juu. Varmaan olen niin juopon näköinen että tarkistus tuntui aiheelliselta.

    VastaaPoista
  3. Näytät kantasuomalaiselta -> sinulla on viinaa repussa. Rotuprofilointi ei koske vain vähemmistöjä :)

    VastaaPoista
  4. Kari Peitsamo, 850 levytystä, tiedän tasan yhden kappaleen "Kauppaopiston naiset". Jotkut ei ymmärrä milloin on parempi lopettaa ja jättää musanteko ammattilaisten käsiin. Pelkkä arvioiva katse ei olisi ollut Peitsamon musiikin arvoista.

    VastaaPoista
  5. No jopas oli tiukka kanta Peitsamoon. Hiukan alavireiseltä kieltämättä vaikutti meno Tammelan torilla, mutta olen ajatellut, ettei kysymys ole pelkästä musiikista vaan kokonaisesta elämänmittaisesta performanssista. Sillä voi olla arvonsa, vaikkei sitä koko Suomen kansa silmä kovana seuraisikaan.

    VastaaPoista

Kerro mitä mielessä!