tiistai 15. joulukuuta 2015

Sosiaalista mediaa

Tajusin äsken, että eräs kollega on kuollut. Hän on itse asiassa kuollut jo jonkin aikaa sitten.

Mutta jos kollegani on vainaa, niin kuka ihme siis on se hänen kaimansa, joka minun facebookystäväni? Miksi me olemme kavereita?

Minä varmaankin itse pyysin häntä kaveriksi, koska hänen kaimansa joskus läheteli minulle viestejä luettuaan blogiani. Koin siis, että olimme melkein ystäviä, vaikka emme olleet tavanneet kuin kerran, tuolla viattomalla 90-luvulla. Kun huomasin tutun nimen facebookissa, pyysin tietysti kaveriksi, vaikka profiilikuva näyttikin vähän oudolta. Mutta ihmisethän muuttuvat.

Nyt meinasin kommentoida hänelle jotain hänen kirjoihinsa liittyvää, mutta piti ensin tarkistaa wikipediasta pari juttua. Ja sieltä sitten luin, että hän on kuollut aikapäiviä sitten.

No ei kai tämä ole mitenkään outoa facebookystävyyttä. Minäkin olen monen facebookystävä sen vuoksi, että he luulevat minua kirjastoneuvos Ellilän sukulaiseksi. He eivät ole kehdanneet lopettaa facebook-kaveruutta, vaikka olen korjannut heidän virheellisen käsityksensä tältä osin.



Share/Bookmark

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kerro mitä mielessä!